رئیس جمهور همچنان مسئول انتخاب، نصب و عزل رئیس . . .
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

 

محسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» در پاسخ به این سؤال که آیا نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی قرار است به عنوان “معضل ” در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: انتخاب رئیس کل بانک مرکزی معضل نیست؛ بلکه انتخاب وی به عهده رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
وی افزود: انتخاب، عزل و نصب و پذیرش استعفای رئیس کل بانک مرکزی برعهده رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در مورد قید عبارت “معضل ” در گزارش روز گذشته مجمع، گفت: معضل برای نحوه اداره بانک مرکزی به کار رفته و ارتباطی با نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی ندارد.
رضایی با تأکید بر اینکه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی معضل نیست، تصریح کرد: قرار است مجمع در مورد نحوه اداره بانک مرکزی به صورت جداگانه بحث و بررسی‌های خود را انجام دهد که البته این موضوع آغاز شده و به زودی به پایان می‌رسد.
وی اخبار منتشر شده مبنی بر انتخاب رئیس کل بانک مرکزی با رأی حداقل دو تن از سران قوا را رد کرد و گفت: چنین مسئله‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده است.
رضایی افزود: مقرر شده سایر مواد لایحه برنامه پنجم به منظور تصویب و تبدیل به قانون به مجلس ارائه شود و در مورد بانک مرکزی تصمیمات به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.
به گفته وی، اداره فعلی بانک مرکزی مشکلی ندارد ولی بنا به ضرورت تقویت این نهاد و به دنبال آن تقویت بازار پول و سرمایه نیاز به اصلاح در قوانین و مسائل نظارتی داریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با توجه به توضیحات رئیس کل بانک مرکزی هم‌اکنون عملکرد این بانک مشکلی ندارد؛ اما در صورت تحقق و اجرایی شدن برنامه‌های دولت در زمینه‌های بورس و بانک، شاهد تحولات بزرگی در عرصه اقتصادی کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به تصمیم دولت به منظور آغاز تحولات بانکی از ابتدای سال آینده، خاطرنشان کرد: اداره بانک مرکزی متناظر با چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تحولات اقتصادی خواهد بود و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دولت را در برنامه‌ریزی‌هایی که در رابطه با توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور پیش گرفته است، کمک می‌کند.
رضایی در مورد نظر مجمع تشخیص در باره عملکرد فعلی بانک مرکزی، گفت: اظهار نظر در این باره، در حیطه فعالیت‌های این مجمع نیست.

منبع: http://khabar24.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 694
بازدید هفته : 1933
بازدید ماه : 1916
بازدید کل : 208215
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1